top of page
  • Foto van schrijverJudith Meereboer

Welke tools gebruik ik in mijn werk als VA? Mijn top 5!




Er zijn vele tools die ik gebruik in mijn eigen onderneming, maar ook in de samenwerking met mijn opdrachtgevers. Ik heb een top 5 voor je gemaakt. 1. Canva Een fantastische design tool voor het maken van ontwerpen, waar ik mijn creativiteit in kwijt kan. Waarschijnlijk is deze tool wel bekend bij je. Ik gebruik Canva voor mijn posts op social media, maar vooral voor het werk met mijn opdrachtgevers voor hun vouchers, flyers, posters, uitnodigingen, ebooks, social media etc. Bijna dagelijks zit ik heerlijk te werken met Canva. Ik gebruik de betaalde versie (Canva Pro).

2. Trello DE oplossing voor overzicht in je werk! Zoek je naar een makkelijke manier om je werk overzichtelijk te maken? Met Trello zet je al je taken op een rij. Met de gratis versie kun je prima uit de voeten. Met elke opdrachtgever heb ik een Trello bord, maar ook voor mijn eigen werk. Naast to do’s heb ik er ook een weekplanning in gemaakt. Je kunt in Trello bijlagen delen en makkelijk met een team werken.

3. Moneybird In de eerste 1,5 jaar van mijn onderneming gebruikte ik nog geen boekhoudprogramma. Ik kon prima uit de voeten met Excel. Maar door de groei van het aantal opdrachtgevers, was het tijd voor een meer professionele aanpak. Via een andere VA maakte ik kennis met een boekhouder die ook Moneybird specialist is. Met haar ging ik aan de slag. Moneybird was niet nieuw voor mij. Eén van mijn opdrachtgevers werkt met Moneybird, waarin ik werk voor hun facturering.

4. CapCut Een gratis app voor videobewerking. Ik ben heel enthousiast over deze app, vooral vanwege de gebruiksvriendelijkheid. En het feit dat je automatisch ondertiteling kan toevoegen. Daarnaast heeft het vele functionaliteiten zoals de achtergrond van je video verwijderen en een nieuwe achtergrond toevoegen, de afspeelsnelheid wijzigen, knippen, teksten en effecten toevoegen etc.

5.  Toggl In Toggl heb ik mijn urenverantwoording bijgehouden en met de gratis versie werkte dit prima. Per opdrachtgever maakte ik rapporten (pdf) die ik als bijlage mee stuurde met mijn facturen. Tegenwoordig houd ik mijn urenverantwoording bij in Moneybird.  

Wat nog MEER? Mijn website draait op Wix. Voor de websites van mijn opdrachtgevers werk ik met Wordpress. Voor een opdrachtgever werk ik met Mailblue. Dit is een e-mailmarketing systeem waarmee je nieuwsbrieven kunt versturen, maar ook geautomatiseerde mailseries kunt maken. Daarnaast gebruik ik natuurlijk de Microsoft programma’s om mijn werk te doen. Zijn er tools die ik niet heb genoemd, maar waar jij heel enthousiast over bent? Laat het weten in de comments.

3 weergaven0 opmerkingen
bottom of page